Reklama dzieli się na różnorodne rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również dużo innych, jednakowoż statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najlepiej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta czy też wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badania rynku Kraków
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego kontrahenta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezwykle porządnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.